Kingfisher - DHZ-gigant en moeder van Castorama, B&Q en Screwfix - wist in 2017/2018 maar net een klein plusje te boeken.
Met een omzet van 11,7 mrd Britse Ponden noteerde de organisatie als geheel een plusje van 0,3%. De groei varieert wel van land tot land en van keten tot keten.
Het online omzetaandeel van de totale Kingfisher-groep groeide van 4% naar 6%.
Kingfisher is bezig met een One-Kingfischer-project waarin IT dwars door alle ketens geüniformeerd wordt, net zoals het assortiment. Qua 'unified and unique offer' rapporteert de DHZ-gigant outperformance of 'non-unified assortment'.
Kingfishers winst groeide met 1,3% en was groter dan verwacht. Maar de Britse thuismarkt is moeilijk. De omzet van B&Q daalde met 5,3% naar £3,488 mrd. Oud-op-oud is dat -2.8%.
Online zet B&Q stapjes: click & collect is beschikbaar op 33.000 producten waarvan er 29.000 binnen een uur klaarstaan om in de winkel af te halen. De totale digitale omzet groeide met 11% en maakt nu 4% van de totaalomzet uit.
Als je het landkaartje van Kingfisher bekijkt, zie je trouwens een opvallende lacune in Nederland en België.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl