Dit zegt Fred Eikelenboom, mede-eigenaar van retailbureau Han Snel, in RetailTrends. Daarnaast stelt hij dat retailers te weinig oog hebben gehad voor de zoektocht van consumenten naar een oplossing voor hun behoeften. “Prijs is niet de oplossing”, stelt hij. “De shopper wil liever ‘het juiste product’. Dit product moet inspelen op zijn behoefte en op een vriendelijke, servicegerichte manier naar hem toe komen.”
Volgens Eikelenboom is er te weinig aandacht voor wat de klant van de retailer verwacht en of het assortiment nog wel bij de klant aansluit. “Daar draait het uiteindelijk wel om: betekenis geven aan hetgeen je doet of levert, zodat je echt wat betekent voor die consument en de vragen waar hij mee zit voor hem oplost.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl