In een interview rondom 'Tien jaar KlusWijs' vertelt Hans Hortensius over het succes van KW Wonen. 'On-top-of' de bouwmarkt ziet hij ondernemers scoren in het woondomein zonder het prijswapen. 

"Ondernemers die – on-top-of – meer maatwerk willen, kunnen die positie binnen KlusWijs helemaal uitbouwen met KW-Wonen", zegt Hortensius in een KlusWijs-interview met MIX.

KlusWijs opent dit jaar de tiende van het concept dat getriggerd werd door KlusWijs XL in Schoonhoven. Op die basis testte de organisatie het uit met een KlusWijs Wonen in Apeldoorn om vervolgens te switchen naar een shop-in-shop-concept. Een concept waarmee je je universele bouwmarkt naar een veel hoger decoratief niveau kunt tillen”, aldus Hortensius. “Je zou het gemak moeten zien waarmee we een rol behang van €80 verkopen. Die zou ik in de bouwmarkt nog niet kwijtraken, al zou ik hem 50% afprijzen. KW Wonen maakt zo’n verschil met de prijzenslag in dhz.”
Enfin, bij KW Wonen is korting geen issue. “We krijgen echt jonge stellen die niet met de ogen knipperen als ze hier een totaal- aankleding van €25.000 afnemen.” Die tak van sport is wel een uitdaging voor KlusWijs, net als voor de hele markt. “Stylisten hebben we genoeg, maar bij de montage komen de problemen op ons af. Het is lastig om mensen te vinden die handig zijn en communicatief sterk. Tot nu toe hebben we het vrij aardig ingevuld, maar lokaal zien we soms wel uitdagingen.”

Meer lezen over Tien jaar KlusWijs? Check het complete interview.