Grohe_ZZH_T26586E01_000_01.jpg

Grohe blijft inzetten op innovatie en kwaliteit

“Grohe is hét merk voor complete badkameroplossingen en keukenaccessoires. Sinds 2014 maken we deel uit van de Japanse Lixil Group Corporation. Mede daardoor is in de afgelopen jaren het Grohe-assortiment verbreed: zo hebben we naast onze vertrouwde kranen en douchesystemen bijvoorbeeld ook keramiek, baden, wastafels, keukenspoelbakken, bruisend en kokend waterkranen en zelfs afvalsystemen kunnen toevoegen”, zegt Paul Rebergen, Sales Director Nederland.

Bij Grohe werken meer dan 6.500 mensen, waarvan 2.600 in Duitsland. Het sanitairmerk produceert wereldwijd CO2-neutraal en wil in de loop van 2021 gebruik maken van plasticvrije productverpakkingen. “Het doel van Grohe? ‘Pure Freude an Wasser’ aan klanten leveren.” Het kwaliteitsmerk heeft innovatie hoog in het vaandel en introduceerde producten zoals Grohe Eurosmart en de Grohe-thermostaatseries. Ook een innovatie als het Grohe Blue-watersysteem onderstreept de expertise van het merk. Rebergen: “Grohe creëert slimme, levensverbeterende en duurzame oplossingen die gericht zijn op de behoeften van de klant.” Alle producten zijn voorzien van het kwaliteitslabel ‘Made in Germany’, in datzelfde land zijn de R&D- en de design-afdeling gehuisvest.

“We zien dat een keuken en de badkamer steeds meer een verlengde worden van comfortabel wonen”, zegt Marketing Activation Manager Jennifer Voesenek. “Op die plekken in huis kun je ontstressen, waarbij luxe steeds belangrijker wordt.” Uit een recent onderzoek van Grohe blijkt dat douchen een steeds belangrijker onderdeel wordt van het self-care ritueel. Een derde van de Nederlanders vindt het heerlijk om lang te douchen en voor de helft is het zelfs het eerste middel tegen stress.

Nieuw: Grohe Vitalio SmartActive handdouche

Op deze behoefte speelt Grohe in met de introductie van de Grohe Vitalio SmartActive handdouche. Deze bevat slimme functies, heeft een intuïtieve bediening en is waterbesparend. Voesenek: “Deze innovatie handdouche biedt gebruikers een extra comfortabel douchemoment. Het verwent gebruikers met drie aangename straalsoorten - Rain, Jet of ActiveMassage - van een zacht, tintelend gevoel op de huid tot een stimulerende massagedouche. Ronde en stervormige ‘jets’ zorgen voor een krachtige ActiveMassage straal. De Jet straal geeft het lichaam nieuwe energie en spoelt bijvoorbeeld shampoo snel uit. Als een lagere waterdruk de voorkeur heeft, zorgen de rond geplaatste sproeiers voor een zachte regenbui, de Rain-straal.”

De Grohe SmartTip-bediening achterop de ergonomisch ontworpen handdouche maakt het makkelijk om te schakelen tussen de drie straalsoorten. “Uit ons onderzoek bleek ook dat 71% van de Nederlanders het belangrijk vindt dat een douche niet nadruppelt. Met de Grohe DripStop-functie in de Rain en Jet modes wordt dit hinderlijk nadruppelen geminimaliseerd. Dat is ook nog eens waterbesparend. Dankzij onze waterbesparende Grohe EcoJoy technologie wordt het verbruik geminimaliseerd, terwijl het comfort wordt gemaximaliseerd. Deze techniek is standaard bij veel van onze kranen en douches ingebouwd.”

“De nieuwe handdouche is nu al leverbaar en wordt binnenkort in veel bouwmarkten in het assortiment opgenomen”, licht Channel Manager DIY Annelie Wirds toe. Grohe ondersteunt de introductie met een landelijke campagne, zowel in print als online. Voesenek: “Daarbij mikken we op een jonge doelgroep, namelijk vanaf 25 jaar. Ook zij kunnen een handdouche makkelijk vervangen.” In februari komt de Grohe Vitalio SmartActive handdouche in interieur- en lifestyle tijdschriften te staan, naast de inzet van social media. Wirds: “Voor dhz-bouwmarkten leveren we content aan die ze door kunnen plaatsen op hun digitale kanalen.”

De nieuwe handdouche kan gecombineerd worden met hoofddouches zoals de Grohe Vitalio 260 of de Cosmopolitan 310 en thermostaten of de innovatieve Grohe SmartControl douchebediening. Een bijpassende glijstang sluit goed aan bij het Vitalio SmartActive-design en het handige Grohe EasyReach-plankje voor douchegels en shampoos zorgt voor een complete douche-ervaring. Dankzij het praktische QuickFix-systeem kunnen de wandhouders worden aangepast aan bestaande boorgaten.

“Bij veel consumentenproducten hebben we de verpakking aangepast naar het Grohe QuickFix concept”, vult Wirds aan. Dit is een technologie waarmee de installatie van een product tot 40% versneld wordt. “Door deze vereenvoudigde montage bespaar je tijd en geld. Er zitten sleutels bij voor de montage en de complete range staat op de verpakking vermeld. Daarmee is het ook een handig product om bij longtail - online verkopen - hierop in te kunnen spelen. Uiteraard maken we ook hier gebruik van duurzame verpakkingen.” 

De Grohe Red kokendwaterkraan zorgt in een handomdraai voor kokend water. Deze kraan is veilig te gebruiken met kinderen in huis. Grohe Blue Home levert gekoeld, licht-bruisend en bruisend (soda)water.

Grohe Vitalio SmartActive handdouche

  • Drie innovatieve straalsoorten
  • Nadruppelen geminimaliseerd in Rain en Jet mode
  • Met Grohe SmartTip-bediening
  • Ergonomisch ontwerp
  • Verkrijgbaar in twee maten en in elf kleuren
  • Rond of vierkant design

Zo’n 41% van de Nederlanders wil in de nabije toekomst graag van handdouche wisselen. Redenen voor vervanging zijn kalkaanslag, een verouderd model en slijtage.

Trainingen voor personeel bij dhz

Grohe heeft twee trainers in dienst, zij geven trainingen zowel op de winkelvloer als in de Grohe trainingsruimte, in Zoetermeer. Daarnaast biedt de sanitairspecialist e-learning modules aan. Dealers kunnen trainingen aanvragen, die vervolgens zoveel mogelijk tailormade aangeboden worden. Dit gebeurt door de inhoud af te stemmen op de kennisbehoefte en het assortiment van een dhz-winkel. “Het zijn soms complexe producten om te plaatsen, waarvoor we korte trainingen geven. We krijgen bij deze trainingen vooral feedback op de technische details. Het gaat daarbij om zowel product- als om algemene verkooptrainingen”, legt Wirds uit. Ze ziet dat e-learnings steeds beter worden bekeken. “Dat komt door corona en de wisselingen bij bouwmarktpersoneel.”

Grohe Nederland, Zoetermeer, 088.00.30.700, www.grohe.nl, smartactive.grohe.nl

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee