Febin.jpeg

Febin, ook voor NL

De Belgische leveranciersfederatie in DHZ-retail kijkt nadrukkelijk ook naar Nederland en zet onder een nieuwe naam in op een strakke koers richting 2025.

Tijdens de coronacrisis nam het aantal doe-het-zelvers en klussers een hoge vlucht. Dat is goed nieuws voor de toeleveranciers in de sector, maar brengt ook grote uitdagingen met zich mee: de toegenomen vraag naar duurzame producten, de aanhoudende onzekerheid in de wereldwijde toevoerketens, en de explosief gestegen grondstof- en transportprijzen. Vakfederatie Hima (de opvolger van het in 1999 opgerichte FEBIN) wil op Europees niveau afspraken maken om de spanningen tussen retailers en fabrikanten weg te werken.

Hima Benelux (Home Improvement Manufacturers Association) hield op de Corda Campus in Hasselt zijn eerste live ledenbijeenkomst. De federatie, die een honderdtal toeleveranciers uit de doe-het-zelfsector vertegenwoordigt, lanceert er officieel haar nieuwe naam – Hima Benelux – en haar toekomstvisie voor 2025.

Zie www.febin.be

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee