De Belgische leveranciersfederatie in DHZ-retail kijkt nadrukkelijk ook naar Nederland en zet onder een nieuwe naam in op een strakke koers richting 2025.

Tijdens de coronacrisis nam het aantal doe-het-zelvers en klussers een hoge vlucht. Dat is goed nieuws voor de toeleveranciers in de sector, maar brengt ook grote uitdagingen met zich mee: de toegenomen vraag naar duurzame producten, de aanhoudende onzekerheid in de wereldwijde toevoerketens, en de explosief gestegen grondstof- en transportprijzen. Vakfederatie Hima (de opvolger van het in 1999 opgerichte FEBIN) wil op Europees niveau afspraken maken om de spanningen tussen retailers en fabrikanten weg te werken.

Hima Benelux (Home Improvement Manufacturers Association) hield op de Corda Campus in Hasselt zijn eerste live ledenbijeenkomst. De federatie, die een honderdtal toeleveranciers uit de doe-het-zelfsector vertegenwoordigt, lanceert er officieel haar nieuwe naam – Hima Benelux – en haar toekomstvisie voor 2025.

Zie www.febin.be