De dagelijkse leiding van de Hubo-formule gaat over van Gertjo Janssen naar Miriam de Bruin.

Gertjo Janssen trad onlangs toe tot de raad van bestuur van EK Bielefeld. Da's het moederbedrijf van Euretco, dat weer de moeder is van DGN-retail, de franchisegever van Hubo. Hoewel de eindverantwoordelijkheid voor de totale doe-het-zelf unit van EK bij Janssen blijft liggen, is er wel behoefte aan extra slagkracht met betrekking tot de dagelijkse leiding van de Hubo-formule.

Daarom kreeg Miriam de Bruin een nieuwe rol als Algemeen Manager Hubo. De Bruin is al vier jaar actief binnen DGN en Hubo. Ze maakte in die tijd de transitie van de formule mee tot het nieuwe Hubo. En vanuit haar rol als marketingmanager gaf ze het nieuwe Hubo mede gestalte. Met name dankzij een gelaagd marketingplan waarmee Hubo zijn diverse ondernemers ieder zijn eigen positie laat claimen in zijn eigen verzorgingsgebied vanuit zijn eigen schaal en propositie.

Met deze transitie gooit Hubo al jaren hoge ogen. Ondernemers schaarden zich achter de nieuwe strategie, koers en propositie. En de Hubo-formule en Hubo's marketing-uitingen wonnen prijzen. Zo werd Hubo onlangs Bouwmarktketen van het jaar. Daarmee doorbrak de keten de 'hegemonie' van Hornbach in deze verkiezing. Ook won Hubo de prijs voor de beste reclamefolder in de categorie bouwmarkten en werd de Hubo-folder retailbreed bekroond als derde van álle genomineerde retailers.

De Bruin heeft heel veel zin in haar nieuwe job en de Hubo-ondernemers zijn blij dat zij de dagelijkse leiding op zich wil nemen. "Een echte win-win", zegt De Bruin vol enthousiasme. En: Miriam “Ik heb ontzettend veel zin in deze nieuwe uitdaging. Uiteraard ken ik de Hubo-formule en de Hubo-ondernemers al een tijdje. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met het team en de ondernemers nog meer voor deze mooie formule te kunnen betekenen.”

Voor Miriam de Bruin marketing-manager werd bij Hubo, was ze onder meer marketing-manager bij Formido Bouwmarkten in het team van Jan van den Ham.