Het aantal online zoekopdrachten naar isolatiemogelijkheden ruim verdubbeld in 2022, zo kwam Praxis te weten uit Google-analyses.

IN 2022 gingen Nederlanders massaal op zoek naar alternatieven voor gasverwarming, zo bleek. Een van de dingen waar mensen mee aan de slag gingen was isoleren. Praxis zocht daarom uit hoe het online zoekgedrag omtrent isolatiemogelijkheden ervoor stond in 2022.

Recordaantal zoekopdrachten isolatie

Praxis: " In 2022 werd er bijna 4 miljoen keer via Google gezocht naar isolatiemogelijkheden. In 2019 waren dit nog 1,9 miljoen zoekopdrachten. Hiermee is het aantal dus in drie jaar tijd ruim verdubbeld. Ook als we 2022 vergelijken met het jaar daarvoor zien we een toename van ruim 30% in het aantal zoekopdrachten. In 2022 begon de zoektocht naar isolatiemogelijkheden al in augustus en de piek vond plaats in september. Dit is opvallend, aangezien de zoektocht naar isolatiemogelijkheden de afgelopen jaren in september begon en de piek pas later in het jaar werd bereikt. Een logische verklaring kan zijn dat energiebesparing meer in de belangstelling stond door de recordhoogte van de gasprijzen."

Radiatorfolie populairst

In 2022 gingen Nederlanders het vaakst in Google op zoek naar radiatorfolie, stelt Praxis: ruim 435.000 keer. September spande hierbij de kroon. Er werd namelijk 135.000 keer gezocht naar radiatorfolie. Dit is 19 keer meer dan in 2021. Naast radiatorfolie, waren er nog twee isolatiemogelijkheden populair in Google, namelijk tochtstrips en een spouwmuurisolatie. Hier werd in 2022 respectievelijk 233.000 keer en 225.000 keer naar gezocht volgens data uit Google Keyword Planner.

Meer interessante data, zoals in welke provincies het meest naar radiatorfolie wordt gezocht vind je hier op de Praxis-website website.

Terwijl Praxis met deze onderzoeksresultaten naar buiten kwam, meldde Hubo dat het de handen ineen had geslagen met Woon Duurzaam voor een Wamtescan van de huizen van zijn klanten.