ZZH_QFFAMILYH04_000_01.jpg

Grohe: Makkelijke make-over van badkamer of keuken

Lijm- of schroefmontage met Grohe Glue or Screw. Grohe QuickFix producten zijn heel eenvoudig om zelf te installeren. Daarmee zijn ze interessant voor doe-het-zelvers en beginnende klussers die zo een snelle make-over kunnen doen van de keuken of badkamer. Het QuickFix assortiment wordt nu uitgebreid met Glue or Screw, waarbij accessoires makkelijk gelijmd of geschroefd kunnen worden. Een badkamer of keuken krijgt hierdoor gemakkelijk en relatief goedkoop een upgrade.

“De producten van QuickFix zijn innovatief en spreken een andere, nieuwe doelgroep aan. Vanaf de start is het submerk een succes”, zegt Paul Rebergen, Paul Rebergen, Leader, Netherlands, LIXIL EMENA. “Met de producten van Grohe QuickFix kun je namelijk op een eenvoudige manier een make-over van je badkamer of keuken maken. Het concept bestaat uit een alles-in-één-verpakking met duidelijke handleidingen, how-to video’s en eenvoudig gereedschap. Zo vergroten we de markt voor consumenten waarbij ze zelf eenvoudig een upgrade aan hun huis kunnen geven. Retailers bieden we hiermee kansen voor bijverkoop.”

Nu ook QuickFix accessoires

Als aanvulling op de kranen in het Grohe QuickFix-portfolio introduceert het merk voor complete badkameroplossingen en keukenkranen nu ook bijbehorende accessoires. Consumenten kunnen hiermee hun keuken of badkamer gemakkelijk en relatief goedkoop een upgrade geven. Rebergen spreekt over een logische vervolgstap. “Deze Glue or Screw accessoires zijn eenvoudig te monteren, waarbij je de keuze hebt om deze te bevestigen door te lijmen of door te schroeven. Kies je voor de lijm-optie? Dan kan dit later weer worden verwijderd zonder lijmresten op de muur achter te laten.” Rebergen verwacht met deze nieuwe accessoires een grote doelgroep enthousiast te krijgen. “Op een betaalbare en snelle manier heb je een upgrade van de badkamer en de keuken, waarbij het niet noodzakelijk is om te boren.”

Volop keuzemogelijkheden

Grohe biedt een breed assortiment aan bijpassende accessoires onder het QuickFix label. Met keuze uit drie drie lijnen accessoires - Start, Start Cosmopolitan en Start Cube - zijn voor iedere stijl en inrichting producten beschikbaar zoals badjashaken, toiletborstelsets, zeepdispensers en handdoekhouders en -ringen. Daarbij heeft een klusser de keuze uit de kleuren Chroom, Supersteel of mat zwart, waardoor voor iedere smaak altijd een passende accessoire te vinden is.

Boren is niet meer nodig

Zoals alle producten in het QuickFix-portfolio, bieden deze nieuwe accessoires verschillende voordelen voor een makkelijke installatie. Voor zowel lijmen als schroeven worden de instructies in heldere stappen uitgelegd. De QuickGuides die bij de producten worden meegeleverd bestaan uit duidelijke en korte instructies met afbeeldingen. Consumenten die liever een video volgen, kunnen de QR-code op de verpakking scannen en zo de instructie op beeld volgen.

Grohe heeft onderzoek gedaan waarom mensen liever accessoires willen lijmen, zonder in tegels te hoeven boren. Daaruit bleek dat 65% van de ondervraagden het verlijmen van accessoires in de badkamer nuttig vindt, maar liefst 67% vindt verlijmen relevant.

De bevestiging gaat als volgt: met de aanwezige dubbelzijdige tape kan de plek worden bepaald, waarna geboord of gelijmd wordt. Annelie Wirds, Leader DIY en E-Com Netherlands, LIXIL EMENA zegt hierover: “Boren is dus eigenlijk niet nodig, maar sommige mensen willen nu eenmaal graag boren. Of misschien is er al een schroefgat in de muur aanwezig. Overigens is bij het verlijmen de kwaliteit van de bevestiging net zo betrouwbaar als bij een schroef.” De lijm is apart verkrijgbaar en beschikbaar in twee varianten: A1 en A2, waarbij het cijfer staat voor het aantal tubes lijm. Per bevestiging is namelijk één tube nodig. De houdbaarheid van de lijm is één jaar vanaf het moment van productie. Later dit jaar volgt nog een speciale lijm voor badkamers: S1 en S2. Glijstangen en wandhouders kunnen dan ook gelijmd worden. In deze verpakking zit naast de lijm ook een verchroomde schijf, een montagesjabloon en alcoholdoekjes om de oppervlakte goed schoon te maken.

Vertrouwen in merk Grohe

“Bij Grohe hebben we nog nooit zo’n uitgebreid assortiment aan accessoires gehad”, zegt Wirds trots. Ze benadrukt dat naast deze nieuwe QuickFix producten in de moderne, witte verpakking ook de Essentials accessoires beschikbaar blijven. “De accessoiresmarkt is vanwege het hoge aanbod aanbieders weliswaar lastig om tussen te komen, maar uit onderzoek blijkt dat maar liefst 98% van de consumenten vertrouwen heeft in het Grohe merk. Daarom komen we straks ook met palletdisplays die een mix van accessoires en lijm op één plek bieden.”

“De eerste leveringen van ‘Start Cosmopolitan’ en ‘Start’ aan E-commerce aanbieders vinden al deze maand plaats, waarna we de ‘Start Cube’ lijn in Chroom en Supersteel in januari 2024 uit gaan brengen. Op datzelfde moment starten we een campagne om consumenten erop te wijzen dat je met de de QuickFix producten van Grohe eenvoudig een complete badkamer of keuken in kunt richten. Het is fijn om alles in dezelfde stijl van één merk te hebben en voor retailers biedt het interessante kansen voor bijverkoop.” 

Grohe Nederland, Zoetermeer, 088.00.30.700, quickfix.grohe.nl

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee