Hornbach ziet zijn professionele omzet groeien en zoekt daarom naar mogelijkheden voor nieuwe Drive Ins en uitbreiding van bestaande vestigingen.

Ondanks de uitdagingen die heel retail Nederland ondervindt, zoekt Hornbach constant naar mogelijkheden om te groeien. Dat melden ze bij de presentatie van Hornbachs nieuwste kwartaalcijfers. Mogelijkheden ziet Hornbach bijvoorbeeld bij professionals: “Professionele klussers zijn enthousiast over de gemakken die ze ervaren bij onze Drive Ins. We zoeken daarom steeds naar mogelijkheden voor nieuwe Drive Ins en het uitbreiden van bestaande vestigingen”, aldus De Goede. Inmiddels wordt er volop gewerkt aan de uitbreiding van Drive-Ins bij de vestigingen in Zaandam en Groningen.

MIX schreef eerder al over het aandeel van professionals in de omzet van Hornbach.

Consumenten enthousiast over Hornbach

Ook consumenten zijn enthousiast over de prestaties van Hornbach. Dat bleek uit onderzoek van Q&A Retail onder 7.000 respondenten die 180 retailers hebben beoordeeld op punten als onmisbaarheid, onderscheidend vermogen, interactie en loyaliteit. “Ik ben ongelooflijk trots dat we op al deze aspecten goed scoren, zowel bij de projectbouwmarkt, het tuincentrum als de Drive In. We scoren zelfs zo hoog, dat Q&A Retail ons één van de drie meest toekomstbestendige retailers van Nederland noemt. Dat is voor alle medewerkers een prachtige beloning en een aanmoediging om er in 2024 weer vol kracht en vertrouwen tegenaan te gaan.”

Check het marktaandeel en de omzet van Hornbach in Nederland.