Mari en Mike

Wow-factor: “Happy wife, happy life”

Voor MIX gaat Frank Heus – op persoonlijke titel – op zoek naar de WOW-factor. Naar mensen of bedrijven waar dhz-retail en -industrie iets van kan opsteken. Dit keer zoekt hij Mike van de Mortel en Mari van de Ven op om zich onder te dompelen in de wereld van beauty en glamour. Het werd een inspirerende middag in Den Bosch.

Zouden jullie je kort willen voorstellen?

Zeker, Frank. Samen met Mari run ik (Mike van de Mortel) een beauty- en kapsalon in het centrum van Den Bosch genaamd ‘Het Haaratelier’. Na mijn studie in Amsterdam en Eindhoven en diverse buitenlandse stages ben ik gaan werken bij de Peetoom groep. Rob Peetoom is familie en ik was onder de indruk hoe vooruitstrevend de organisatie toen was en nu nog steeds is. Na 20 jaar besloot ik op eigen benen te staan en met Mari een high-end kapsalon te starten met als streven de allerhoogste kwaliteit te leveren. En dan heb je met Mari meteen de allerbeste in huis. Mari van de Ven is de bekendste make-up artist, hairstylist en kapper van Nederland. Vele bekende Nederlanders mag Mari tot zijn clientèle rekenen. Hij is niet meer weg te denken uit de vaderlandse entertainment-industrie. Daarnaast wordt hij veel gevraagd voor bedrijfsevenementen en workshops.

Wow_Mari_van_de_Ven

Hoe is jullie samenwerking tot stand gekomen?

Wij kennen elkaar al heel lang vanuit mijn Peetoom-tijd, maar veel belangrijker is dat we heel goed met elkaar kunnen opschieten. En we vullen elkaar aan. Mari is creatief en ik zorg voor de operationele zaken. Daarnaast zijn we beide ambitieus en willen we uitsluitend kwaliteit leveren. We hebben veel plezier in ons werk en in de salon wordt dan ook veel gelachen. Maar vakmanschap en kwaliteit staan bovenaan.

Waarom zijn jullie gestart in Den Bosch?

Den Bosch is een bourgondische stad. Daar hoort natuurlijk ook een verzorgd uiterlijk bij. Bij ons om de hoek is de fameuze Korte Put straat. Als je daar gaat eten, dan wil je er wel goed uitzien. Brabanders houden van het goede leven en geven daar ook graag geld aan uit. Een beetje glamour hoort daar ook bij. Mari is opgegroeid in deze regio en ik voel mij hier als geboren Limburger ook goed thuis. En omdat wij klanten uit heel Nederland hebben, is het praktisch dat Den Bosch centraal gelegen is.

Hoe is jullie team opgebouwd?

Mari staat uiteraard aan het hoofd van het team dat bestaat uit een creative director en stylisten in diverse gradaties. Zo heeft de klant een ruime keuze en kunnen we iedereen blij maken. Daarnaast hebben we haar- en make-up-specialisten die ook een volledige metamorfose kunnen uitvoeren. Veel klanten komen voordat ze een groot evenement of feest hebben even langs om er tiptop uit te zien. De glimlach en het zelfvertrouwen waarmee ze dan weer de deur uitgaan is dan een grote beloning voor ons werk! En als je daarna nog lekker wil winkelen in Den Bosch, hebben we ook nog een personal shopper.

Wat maakt het voor jullie zo boeiend?

Wij houden van ons vak! Het is altijd leuk om mensen mooier te maken en te zien hoe tevreden ze zijn. Daarnaast zijn er ook in ons vak altijd nieuwe ontwikkelingen en modetrends die we oplettend volgen. En de brede mix aan klanten van beroemdheden, politici, ondernemers en tv-sterren maakt het leuk. Iedereen van hoog tot laag komt bij ons. Het is dus nooit saai! En dat al jaren. Wow.

Mari is wekelijks erg druk met celebrities. Kan de gewone consument ook bij hem terecht?

Jazeker! Mari vindt het enorm leuk om zijn kennis en kunde met iedereen te delen. Dus iedereen is welkom mits je een afspraak maakt. Zijn agenda is natuurlijk wel erg vol omdat hij vaak in Hilversum is om bijvoorbeeld Wendy, Estevana, Shelly, Nicolette en vele anderen te stijlen. Maar kom gerust langs en ervaar zelf hoe het is in de wereld van glitter en glamour in Den Bosch.

Wat is het geheim van jullie succes?

Kwaliteit en toewijding. We nemen de tijd en streven er altijd naar om de klant 100% tevreden te stellen. En door ons prijsdifferentiatie-systeem is een bezoek aan de salon voor elke portemonnee betaalbaar. Klanten merken ook dat we er plezier in hebben. En dat allemaal onder het oog van de grote meester Mari zelf! Een bezoek is bij ons echt een belevenis.

Wat zijn momenteel de laatste trends? Dat willen de lezers van MIX graag weten.

Verzorging gaat nu veel verder dan knippen of kleuren. De treatments die wij aanbieden kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat je nooit meer droog of pluizig haar hebt. Met ons merk Lanza hebben we producten voor thuis die ervoor zorgen dat je langer van je coupe kunt genieten. Haarverlenging is ook een trend met name omdat de kwaliteit steeds beter is geworden. Zuid-Amerikaans haar is nu heel populair omdat de structuur veel op Europees haar lijkt.

Als jullie een week een bouwmarkt zouden mogen runnen, wat zouden jullie dan doen?

Allereerst een hoekje creëren voor een kleine salon! Maar Frank, nu even serieus. Wij werken veel met vrouwen en weten wat ze belangrijk vinden en hoe bepalend zij kunnen zijn in een aankoopproces. De bouwmarkten mogen wel wat vrouwelijker en ‘sexier’ zijn. Het voelt wel een beetje hard en zakelijk aan. Vorm en kleur kunnen wel wat zachter en rustiger. Dat is goed voor de sfeer. En denk aan de uitdrukking: ‘Happy wife, happy life’! Dus mannen, stuur je vrouw wat vaker naar een goede kapper! Want daar geniet je zelf dan ook weer van! Laat de bouwmarkten/DIY formules maar bellen.  

 
WOW-factor

Frank Heus heeft een succesvol track-record in dhz-industrie. Wie hem kent, kent zijn drive en zijn enthousiasme. Voor MIX gaat hij – op strikt persoonlijke titel – op zoek naar de WOW-factor. Heus: “Mike en Mari zijn een super-onderneming die met de juiste gastvrijheid en ‘touch’ dames en heren een geweldige look kan geven.” Mike is voor Frank een inspirator die de klanten een geweldig gevoel kan geven met zijn totale team waardoor je na de afspraak met een WOW-gevoel de salon uitgaat.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee