OBI-Mach-Bar_MIXonline_T01_Obi_Mach-Bar_Anlaufstelle

Bouwmarkten moeten solliciteren naar innovatie

De Mach Bar is OBI's nieuwste troef op het gebied van klantenservice.

OBI's die de Mach Bar willen, moeten daarnaar solliciteren. Een interessante implementatie-strategie die waarschijnlijk meer draagvlak creëert dan een gedwongen uitrol.

Het succes van OBI's Mach Bar heeft zich in de OBI-wereld verspreid. Want het hoofdkantoor – dat nu Store Support Center heet – heeft na de testfase niet eenvoudigweg een masterplan voor de uitrol opgesteld, maar op de dynamiek van het idee ingezet: de vestigingsmanagers en de vestigingen die in de Mach-Bar een kans voor hun locatie zagen, moesten ervoor solliciteren. Zo werden bijvoorbeeld complete films en presentaties ingediend. Eerst kregen 42 winkels de goedkeuring, en nu moeten er tot het einde van het jaar nog eens 150 met de Mach-Bar worden uitgerust. Op dit moment gaat het vooral nog om filialen. Maar tegen september zullen dan ook 13 franchisemarkten aangesloten zijn. Het doel is natuurlijk om alle bouwmarkten in Duitsland ermee uit te rusten; in het buitenland zal het dan waarschijnlijk eerst in Oostenrijk, Polen en Tsjechië verder gaan – hoe ‘Mach-Bar’ daar ook vertaald zal worden.

Check het complete artikel over OBI's Mach Bar dat MIX overnam van DIYonline.de.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee