Klusser1_cropped-65-290-302--1-38.png

Het belang van de frequente klusser

Hoe belangrijk zijn frequente klussers precies? Dat zocht Hiiper voor MIX uit.

In de grafiek zijn alle huishoudens die in het tweede kwartaal van 2024 minimaal één keer in een dhz-winkel geweest zijn, ingedeeld in groepen op basis van het aantal keer dat zij geweest zijn.

Hiiper shoppingtrips bouwmarkten

Te zien is dat volgens Hiiper de groep die precies één keer een aankoop heeft gedaan in deze periode erg groot is (38% van het totaal aantal huishoudens). Deze grote groep is verantwoordelijk voor ‘slechts’ 9% van de totale omzet die in de branche gerealiseerd is. Aan de rechterkant van de grafiek valt op dat de groep frequente klussers (meer dan vijf aankopen in Q2 ‘2024) in aantal vrij klein is (slechts 17% behoort tot deze categorie). Deze groep is echter wel verantwoordelijk voor maar liefst 57% van de totale (particuliere) besteding in het dhz-kanaal.

Aantal keer in bouwmarkt % van totaal huishoudens % van totaal bouwmarkt-bestedingen
1 38% 9%
2 20%

10%

3 12%

9%

>5 17%

57%

Dit is een fragment uit een artikel met meer bouwmarkt-cijfers van Hiiper.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee