R7_2022_HR04

R7: “De zekere keuze van hybride schildersgereedschap”

De hybride schildersgereedschappen van R7 zijn te gebruiken voor zowel muurverven als voor lakken (solventgedragen en watergedragen). Dat maakt de keuze aan het schap een stuk makkelijker. “Thuiskomen met een verkeerde kwast of roller hoeft niet meer, want ons assortiment kan voor alle verftoepassingen gebruikt worden”, zegt Orkla House Care, de groep waar R7 onder valt.

R7 Painting Tools is een van de merken die het Noorse Orkla House Care op de markt brengt voor de Benelux consument. Het assortiment van R7 bestaat uit hybride kwasten en schilders-gereedschappen die kwalitatief tussen het doe-het-zelfkanaal en het professionele kanaal liggen. Die kwaliteit zorgt er volgens de producent voor dat de gereedschappen geschikt zijn voor zowel onervaren doe-het-zelvers als de doorgewinterde klussers.

SAM_2022_HR99new

Het verkrijgbare assortiment bestaat uit hybride kwasten, rollers en tapes. Binnenkort worden er ook schuurpapier en hybride radiatorkwasten toegevoegd aan het assortiment.

Compact assortiment

De kennis over verf en de benodigde gereedschappen is bij de meeste doe-het-zelvers niet of beperkt aanwezig, waardoor ze dreigen te verdwalen in het enorme aanbod kwasten, rollers en afplaktapes in de bouwmarkten. “Het is daarom belangrijk om deze onervaren doe-het-zelvers een compact assortiment aan te bieden met alleen essentiële schildersgereedschappen, less is more.”

Met de hybride kwasten kunnen alle gangbare watergedragen en oplosmiddel houdende verven verwerkt worden. Zo kan met een platte kwast een schutting worden gebeitst, maar ook muurverf worden aangebracht. De kwasten en rollers zijn daarnaast ook flexibel herbruikbaar na reiniging. Let wel op, aldus Orkla House Care: “Wees voorzichtig met het uitspoelen van je verfgereedschappen onder lopend water. De microplastics in de verf zijn vervuilend en die mogen niet in het afvalwater terecht komen. Breng dit chemisch afvalwater dus altijd naar een recyclagepark.”

Duurzaam ondernemen

Het advies komt voort uit de voortdurende ambitie van het Noorse moederbedrijf om duurzaam te ondernemen. “Er wordt binnen alle onderdelen van de organisatie gekeken naar mogelijkheden om zaken duurzamer aan te pakken. Zo wordt bijvoorbeeld nagedacht over de vernislaag die vaak op de steel van de kwast zit. Is die wel echt nodig of kan het ook zonder? Zo wordt echt op detailniveau gezocht naar manieren om de productie van de gereedschappen zo duurzaam mogelijk te maken.”

Ook de retail profiteert

Het hybride verfgereedschap helpt niet alleen de consumenten bij het maken van de juiste keuze, ook in de retail profiteert men van dit compact hybride assortiment. “In veel bouwmarkten is het personeelsverloop hoog. Kennis in verfgereedschappen is daardoor bij veel bouwmarkt medewerkers beperkt. Ook die medewerker kan met het R7-assortiment een goed advies geven en zorgen dat de klant de juiste keuze maakt.”

VG1_2265

R7 heeft een standaard schapopstelling van een meter. “Daarop kunnen we alle producten goed presenteren. Het is een compact assortiment maar wel voldoende voor de meest schilderklussen. Bredere presentaties dan 1 meter schapruimte zijn ook mogelijk, hier worden dan voornamelijk verlengstelen, afdekvliezen en verfbakken aan toegevoegd.”

“Met het R7-assortiment kan de medewerker een goed advies geven en zorgen dat de klant de juiste keuze maakt.”

Second placement erg succesvol

De meteropstelling met het basis R7-assortiment biedt ook andere kansen op de winkelvloer. “We zien dat we met second placement enorm succesvol zijn. Als verfgereedschappen gepresenteerd worden op gunstige plaatsen zoals bij de verf of aan de kassa, creëren we extra waarde en zien we dat consumenten sneller overtuigd zijn van de keuze. Het is daarnaast ook een reminder voor veel doe-het-zelvers dat ze naast die muur-verfroller bijvoorbeeld ook nog tape nodig hebben.”

Rebranding

Hoewel R7 al tien jaar verkrijgbaar is in de Benelux, is het pas een jaar een zelfstandig merk. “We hebben al die jaren de naam SAM R7 gevoerd, maar vorig jaar besloten om beide merkennamen van elkaar te scheiden en naast elkaar in de markt te zetten. Met het hybride concept van R7 bieden we premium kwaliteit en daar is de rebranding ook op afgestemd.”

VG1_3643-bewerkt

Die rebranding is binnenkort zichtbaar op de verpakkingen en schappresentaties. In de Nederlandse dhz-sector ligt het assortiment van R7 voornamelijk in vestigingen van ketens als Hornbach en Praxis. Verheijen: “We werken aan verdere uitbreiding van ons dealernetwerk om zo meer doe-het-zelvers te bereiken. Het gemak van onze hybride verfgereedschappen voor de consument en de voordelen die het onze dealers oplevert, maakt het voor beide groepen een aantrekkelijke keuze.”  
 
R7 (Orkla House Care), Wommelgem, +32.(0)33.27.33.46, sales@orkla.eu, www.r7paintingtools.eu
 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee