Nieuwe Grohe Start Round is stijlvol, functioneel en betaalbaar. Bij de keuze voor een toilet spelen individueel design en persoonlijk karakter een steeds grotere rol. Grohe biedt hierbij volop keuze. Ook ontzorgt de sanitairspecialist kopers met complete bundels en dankzij Perfect Match kunnen stijlen perfect op elkaar afgestemd worden. Tenslotte introduceert Grohe de Start Round op een aantrekkelijk prijsniveau.
Een zeer toepasselijke naam voor een nieuw toilet, moeten ze bij Grohe gedacht hebben. De Grohe Start Round is een hangend toilet dat eenvoudig aan de wand gemonteerd kan worden. De toiletpot is tot beneden afgewerkt, waarbij de afvoer niet zichtbaar is. Met een slanke zitting en dunne deksel voldoet het nieuwe model dan ook volledig aan de wensen van de huidige moderne badkamers, zegt Marketing Activation Manager Marle van Drongelen. “Bij keramiek heeft een consument keuze uit een ruim aanbod. Dit nieuwe model – dat vanaf april 2025 beschikbaar is – heeft het juiste prijsniveau, waardoor het aantrekkelijk is voor een grote groep kopers.” Want naast de badkamer is de Grohe Start Round ook zeer geschikt om in aparte toiletruimtes te plaatsen.
Bij de aanschaf van sanitair moet een koper veel verschillende keuzes maken. Daarbij kan twijfel een rol spelen: ‘Heb ik alles? Past alles op elkaar?’ “Om ze gerust te stellen heeft Grohe productbundels gemaakt”, zegt Accountmanager DIY Liesbeth Nijssen. “De voordelen hiervan? De klant weet zeker dat hij alle onderdelen heeft en dat alles naadloos op elkaar aansluit. In zo’n bundel zit namelijk alles wat nodig is voor het installeren of het vervangen van een toilet: de toiletpot, zitting en deksel, inbouwreservoir en een bedieningspaneel. Bovendien is zo’n bundel eenvoudiger mee te nemen, dankzij de stevige, handzame verpakking.”
De bundels bieden verkoopkansen voor doehetzelf-winkels, omdat ze daarmee klanten kunnen ontzorgen. Dat de Grohe bundels populair zijn bij consumenten, blijkt wel uit het feit dat Grohe een marktaandeel van ruim 73 procent heeft binnen DIY (GfK juni ’24). Bovendien kunnen klantspecifieke bundels worden samengesteld, waarbij unieke productcombinaties gemaakt kunnen worden, bijvoorbeeld met een ander kleur bedieningsplaat. Daarmee kunnen retailers en ketens zich onderscheiden van de concurrentie. “Op onze beurt ontzorgen wij retailers bij die bundels door een bijbehorend display te leveren, met een showmodel voor op de winkelvloer. Met die displays worden klanten op een makkelijke manier geïnformeerd over deze bundels”, legt Nijssen uit. “Daarbij leveren we instore-communicatie, zoals POS-materiaal en veel online content, ook voor e-commerce.”
Grohe heeft verschillende soorten keramiek. Zo kunnen consumenten kiezen voor de eenheid van één merk, waarbij bovendien alles bij elkaar past. “Voor iedere prijsklasse zijn toiletpotten beschikbaar. Die zijn allemaal te installeren met het Grohe Rapid SL-inbouwreservoir”, volgens Van Drongelen. “Het verschil in de producten zit met name in het designs zoals vierkant en rond en de vormgeving van de zitting en het deksel.”
Naast reguliere toiletten biedt Grohe ook douchetoiletten in verschillende klassen. Voor de inbouwreservoirs biedt het merk twee versies: de Rapid SL en de Rapid SLX. “Het verschil zit vooral in de extra functionaliteiten van de SLX”, legt Van Drongelen uit. “Hier kan elektra aan worden toegevoegd om gebruik te maken van een douchetoilet. Ook heeft de SLX een standaard ingebouwde flowmanager, waarmee je de hoeveelheid water van de spoeling kan afstemmen op de toiletpot. Dit voorkomt opspattend water. Voor het SL-frame is deze flowmanager los verkrijgbaar.”
Het design van een badkamer is zeer persoonlijk en klant willen dat alles bij elkaar past. Met het Perfect Match principe van Grohe kan een droombadkamer samengesteld worden waar alles perfect op elkaar is afgestemd. Daarvoor zijn zeven badkamerconcepten samengesteld waarbij de productcombinaties qua vorm en functie 100% met elkaar passen. Zo past de kraan bij de vorm van de wastafel – en zal er nooit water over de rand spetteren. Ook het douchesysteem en de accessoires van Grohe vullen elkaar mooi aan. Een perfecte match dus. De zeven unieke badkamers met inspirerende sfeerbeelden zijn te vinden op de website van Grohe.
De producten van Grohe zijn uniek. Niet alleen vanwege de kwaliteit en het design, maar ook vanwege een aantal innovatieve en gebruiksvriendelijke toepassingen. Bovendien zijn alle producten van Grohe gebruiksvriendelijk te installeren of te monteren.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl