Op de afgelopen ISH-beurs presenteerde Grohe de toekomst van waterbeleving. Deze stond volledig in het teken van de missie van het merk: puur waterplezier bieden. Op de beurs liet het merk zien hoe innovatie en duurzaamheid hand in hand gaan, met daarbij een aantal nieuwigheden. Een terugblik.
Met een moderne, sfeervolle stand pakte Grohe groots uit op de beurs, waarbij het merk een onderverdeling maakte in verschillende werelden. Daarmee werd iedere doelgroep aangesproken. Zo waren er voor retailers verschillende productpresentaties en -innovaties te zien. “Onze aanwezigheid op ISH 2025 weerspiegelt de kernwaarden van ons merk en onze visie op de toekomst van waterbeleving”, zegt Bijoy Mohan, Leader LIXIL International, waarvan Grohe deel uitmaakt. “Al bijna 90 jaar is onze missie – Pure Freude an Wasser – de drijfveer achter onze innovaties. Op de ISH toonden we oplossingen die het gebruik van water herdefiniëren. Daarnaast zetten we ook nieuwe standaarden op het gebied van kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid.”
“Woningverbetering is inmiddels meer dan een trend, het is eerder een lifestyle geworden”, constateert Leader DIY & E-Commerce Annelie Wirds tegelijkertijd. “Make-overs hebben woonruimtes veranderd. Toch blijven kleine ergernissen, zoals een lekkende kraan of een verouderd armatuur, vaak te lang onopgemerkt. Terwijl het aanpakken van deze kleine, maar impactvolle verbeteringen helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn.” Daarvoor heeft Grohe het Grohe QuickFix productassortiment ontwikkeld. Met dit concept voorziet Grohe in een groeiende behoefte van doe-het-zelvers die hun badkamer een nieuwe uitstraling willen geven. Omdat de montage hierbij heel eenvoudig is, kunnen zelfs onervaren klussers een succesvolle make-over van hun badkamer maken. “Zo kan iedereen moeiteloos eenvoudige upgrades en vervangingen in de badkamer toevoegen. Van strakke kranen tot stijlvolle accessoires: alle producten van het QuickFix-portfolio zijn gemakkelijk thuis zelf te installeren en daarmee ideaal voor een snelle make-over van badkamer en keuken”.
Om een badkamer een verfrissende make-over te geven, biedt Grohe een veelzijdig en slim assortiment. Dankzij de verschillende series in kranen, sanitair en accessoires zijn alle producten binnen handbereik om een completere badkamer in te richten. Bijvoorbeeld met de volgende highlights:
Voor een veelzijdige, moderne badkamer biedt Grohe keuze tussen twee kranenlijnen. De Grohe Start kraanlijn is beschikbaar in verschillende maten en twee strakke afwerkingen: klassiek Chroom en stijlvol Matte Black. Naast de Start biedt de Grohe Dice een passende kraan voor iedere moderne ruimte. Deze heeft een zacht, vierkant design en een consistente esthetiek bij alle aftappunten. De Grohe Start is nu al beschikbaar, de Grohe Dice – die beschikbaar is in Chroom of Matte Black – volgt later dit seizoen.
Een betaalbaar douchesysteem met een thermostaat, dat is de Grohe Vitalio 250. Deze is verkrijgbaar in rond of vierkant design en in Chroom of Matte Black. De 250 mm brede hoofddouche (Grohe Vitalio 250) biedt een royaal douchebereik met een slank, modern profiel. De Grohe Vitalio 110 handdouche biedt twee straalsoorten: een zachte Rain-sproei en de krachtige Jet-sproei. Beide zijn eenvoudig te bedienen met een innovatieve draaiknop. Het complete douchesysteem en de afzonderlijke hand- en hoofddouches bevatten waterbesparende opties voor een duurzame douchebeleving.
Naast kranen en sanitair bieden Grohe accessoires de finishing touch bij een badkamer make-over. Hiervoor zijn de QuickFix Glue or Screw producten de perfecte aanvulling: met de apart verkrijgbare lijmsets kunnen Grohe QuickFix doucherails en wandbeugels zonder boren aan de muur bevestigd worden. Passende en lijmbare accessoires maken de badkamer make-over compleet: van badjashaken en toiletborstelsets tot zeepdispensers en handdoekrails. Al deze accessoires zijn verkrijgbaar in Chroom of Matte Black. “Om de nieuwe producten en alle douchesystemen en glijstangsets te promoten, zetten we een grote consumentencampagne in”, vertelt Marketing Activation Manager Jennifer Voesenek. “Deze gaat vanaf 1 mei gaat draaien.”
Ook voor de keuken biedt het kwaliteitsmerk met Grohe Start veelzijdige opties die passen bij elke indeling en behoefte. Deze zijn speciaal ontworpen voor het drukste gedeelte van de keuken: de 60 cm rond de gootsteen. Het moderne ontwerp omvat lage, middelhoge en hoge uitloopkranen in zowel C- als U-vormen. Daarnaast bieden de kranen praktische functies, zoals een uittrekbare uitloop met dubbele sproeifunctionaliteit. Voor extra gemak kunnen sommige varianten zelfs zonder aanraking worden geactiveerd, waardoor dagelijkse taken moeiteloos verlopen.
Alle Grohe QuickFix producten bieden drie belangrijke voordelen in één verpakking.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl