Karwei A1_entreebeeld

Karwei: van breedpakket naar ‘de bouwmarkt met smaak’

Karwei bestaat dit jaar 50 jaar. En in die vijf decennia gebeurde er behoorlijk wat met de formule. Wist je bijvoorbeeld dat de eerste Karwei-winkels oorspronkelijk Hubo waren? Dat Karwei eigendom is geweest van een supermarktconcern? Dat Intergamma bij de aankoop van Karwei afscheid nam van Bouwmaat (en van Lanser)? En dat we in MIX heel vaak noteerden dat Karwei zich ging richten op vrouwelijke klandizie en decoratie? Maar dat dat dan steeds voorzichtig werd geformuleerd als ‘de iets decoratievere bouwmarkt’? Want Karwei moest en zou natuurlijk ook een bouwmarkt blijven. Tot op de dag van vandaag.

Vul je e-mailadres in om dit artikel te ontgrendelen

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee