Met het nieuwe concept kan Karwei zusterketen Gamma wel aan als beste verfwinkel van Nederland, zegt directeur Machiel van der Sluijs.

Met een nieuw winkelconcept combineert Karwei in de winkel in Uden een bouwmarkt met een speciaalzaak op gebied van woninginrichting. De winkel is gericht op dhz, maar overal in de klantreis kan Karwei instappen met hulp. Vanuit stijl én vanuit techniek. Staaltjes van omnichannel en longtail in de winkel maken de formule helemaal van deze tijd.

Er zijn vier kerngroepen waar Karwei met de nieuwe winkel top-of-mind wil worden.

  • Verlichting
  • Wand
  • Raam
  • Vloer 

Algemeen directeur Machiel van der Sluijs: “Op basis van een zorgvuldige analyse weten we dat die groepen ons heel veel potentieel bieden. Neem verlichting. Daar heb je nagenoeg geen speciaalzaken meer. Ikea is de grootste aanbieder, wij zijn een goede tweede. Maar met ons nieuwe assortiment en de nieuwe aanpak kunnen we daar nog sterk groeien.”

Samen met Akzo ontwikkelde Karwei trouwens een afdeling waarin preselecties van passende kleuren binnen de trendstijlen de consument snel op weg helpen. Merken spelen nog wel een rol, readymixed veel minder. De kleurenmengmachine is het hart van de afdeling. “Ik durf de stelling wel aan dat we de positie van Gamma kunnen aanvallen als beste verfwinkel van Nederland”, zegt Van der Sluijs overtuigd.

Zie hier de video's van de vier Trendstijlen waarmee Karwei klanten op weg helpt.