Maxeda zoekt de juiste combinatie van eigen import en innovatieve A-merken.

Het eigen Sourcingkantoor in Shanghai wordt weldra verkocht aan de huidige directeur Gavin Keane.

Maxeda-CEO Guy Colleau: “Als je veel in het Verre Oosten koopt, heb je daar zo’n kantoor nodig. Maar als je zo’n kantoor hebt, moet het groeien. Met die focus op groei kan zo’n kantoor een doel op zich worden in plaats van een middel.” Uiteraard blijft het kantoor wel voor Maxeda werken en blijven de importen en eigen merken een belangrijke rol spelen in de assortimenten. “Ook hier moeten we opletten dat we ons doel in de gaten houden. Als we onze eigen merken heel groot willen laten worden, moeten we investeren in de marketing waar we juist op wilden besparen met zulke eigen merken.” De innovatiekracht van A-merken helpen een bedrijf als Maxeda echt, zegt Colleau. “Als je alleen private labels hebt, draai je die innovatie de nek om en dat is slecht voor je markt.”

Dit is een passage uit een uitgebreid interview met Maxeda-CEO Guy Colleau in MIX 2016-8.