Muur tussen merkfabrikanten en consumenten

Muur tussen merkfabrikanten en consumenten

Eduard de Wilde, Director VODW digital sprak tijdens de Nationale DHZ Sessie over nieuwe en machtige spelers die het speelveld van traditionele branches betreden. 

“Er is een muur ontstaan die het merkfabrikanten moeilijk maakt om te kunnen overleven. Hierdoor lopen ze het risico terecht te komen in een neerwaartse prijsspiraal. Maar exponentieel veranderen in een lineaire organisatie is een grote uitdaging.” Nieuwe spelers baseren hun bedrijf op data en technologie. Ze werken werken met een visie en een back log bij. Oude bedrijven doen dat niet. Die zien de veranderingen wel, maar kunnen het niet implementeren en hun budgetcyclussen lopen achter. “Je moet kijken naar bedrijven die zijn gericht op de toekomst en dat op je eigen bedrijf en processen toepassen. Scenarioplanning is daar een mooi instrument voor. Je moet een strategie ontwikkelen die robuust is voor elk scenario, want we kunnen de toekomst niet voorspellen. Alleen degenen met moed, leiderschap en visie zullen slagen.”

Check Eduards presentatie op MIX' Nationale DHZ Sessie.

Op de Sessie luisterden 250 gasten uit DHZ-retail en -industrie naar presentaties van Berry van Oosterhout van GfKSteven van BelleghemMachiel Tiddens van Ahold en Eduard de Wilde van VODW

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee