Met een selfscan-app maakt Hornbach het consumenten gemakkelijker in de winkel.

In de vijftien Nederlandse bouwmarkten slaat Hornbach een digitale slag. Directeur Evert de Goede: “Efficiënt en contactloos winkelen was al een trend. En gezien de huidige situatie, waarin fysiek contact wordt vermeden, is het steeds meer de standaard. We zien dan ook een stijging in het gebruik van onze app, waarop we begin dit jaar nieuwe functionaliteiten lanceerden. Hiermee maken we elke stap van het winkelbezoek makkelijker. Dat begint al thuis. Zo kun je met onze app producten die je zoekt, bijvoorbeeld schroeven en koppelingen, scannen. De beeldherkenningsfunctie laat je direct zien welk artikel het is en in welk gangpad van onze bouwmarkt het item te vinden is. Eenmaal in de bouwmarkt kun je de app als zelfscanner gebruiken. Via een QR-code reken je vervolgens snel af bij de zelfscankassa’s. Maar de app is ook gekoppeld aan de webshop, zodat direct online bestellen ook mogelijk is. Met de Hornbah-app en zelfscankassa’s spelen we in op de behoeftes van onze klanten: sneller winkelen, sneller afrekenen en dus sneller aan de slag met het project.”