Bouwmaterialenhandel lift mee op popularisering kleurgebruik

Verf is hot. Ook in de bouwmaterialenbranche. Aangeslingerd door onder andere tv-programma’s, toont de verfconsument zich minder bescheiden in kleurgebruik. Verkooppunten profiteren daar wel degelijk van, hoewel een rondje langs de velden leert dat de bouwmaterialenhandel een andere rol heeft te nemen dan de verfgroothandel of service centers van de industrie. Generiek kun je zeggen dat de bouwmaterialenhandel weinig schilders heeft als klant. Maar wel veel klanten die af en toe schilderen, al was het alleen maar om een ribbetje of latje in de grond te zetten. Hoe ga je daarmee om? Hoe uitgebreid moet het assortiment zijn om de zzp’er of aannemer te servicen in zijn verfvraag? En welke eisen gelden er voor de ondersteuning aan de bouwprofessional die schilderen niet als primaire, maar als bijtaak ziet?
Wil je dit exclusieve artikel lezen?
Exclusieve artikelen en achtergrindinformatie op MIXpro.nl zijn alleen beschikbaar voor MIXpro-abonnee’s.
Wil je toegang tot al die exclusieve artikelen en achtergrondinformatie op? Log dan in op je account of maak een abonnement aan. Dan krijg je tevens de komende magazines van MIXpro thuisgestuurd.
Reacties
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Login of maak gratis een account aan.