Koopmans verf MIX.jpg

Bouwmaterialenhandel lift mee op popularisering kleurgebruik

Verf is hot. Ook in de bouwmaterialenbranche. Aangeslingerd door onder andere tv-programma’s, toont de verfconsument zich minder bescheiden in kleurgebruik. Verkooppunten profiteren daar wel degelijk van, hoewel een rondje langs de velden leert dat de bouwmaterialenhandel een andere rol heeft te nemen dan de verfgroothandel of service centers van de industrie. Generiek kun je zeggen dat de bouwmaterialenhandel weinig schilders heeft als klant. Maar wel veel klanten die af en toe schilderen, al was het alleen maar om een ribbetje of latje in de grond te zetten. Hoe ga je daarmee om? Hoe uitgebreid moet het assortiment zijn om de zzp’er of aannemer te servicen in zijn verfvraag? En welke eisen gelden er voor de ondersteuning aan de bouwprofessional die schilderen niet als primaire, maar als bijtaak ziet?

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee