Verf is hot. Ook in de bouwmaterialenbranche. Aangeslingerd door onder andere tv-programma’s, toont de verfconsument zich minder bescheiden in kleurgebruik. Verkooppunten profiteren daar wel degelijk van, hoewel een rondje langs de velden leert dat de bouwmaterialenhandel een andere rol heeft te nemen dan de verfgroothandel of service centers van de industrie. Generiek kun je zeggen dat de bouwmaterialenhandel weinig schilders heeft als klant. Maar wel veel klanten die af en toe schilderen, al was het alleen maar om een ribbetje of latje in de grond te zetten. Hoe ga je daarmee om? Hoe uitgebreid moet het assortiment zijn om de zzp’er of aannemer te servicen in zijn verfvraag? En welke eisen gelden er voor de ondersteuning aan de bouwprofessional die schilderen niet als primaire, maar als bijtaak ziet?
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl