Na Hoogeveen en Amersfoort is Praxis Son en Breugel inmiddels de derde bouwmarkt in het Phygital-concept.

Na een grondige verbouwing is Praxis Son en Breugel klaar voor de toekomst, aldus Maxeda. De winkel is namelijk de derde Praxis-winkel die is ingericht volgens het ‘Phygital’ concept. In dit concept sluit de fysieke winkel beter aan op de online kanalen van Praxis, bijvoorbeeld door het gebruik van QR-codes en configuratoren. Hierdoor versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd.

Phygital doorontwikkeld

Praxis: "Na de eerste positieve resultaten uit de andere winkels, is het concept verder ontwikkeld. Er wordt per winkel gekeken naar de optimale mix in assortiment. Dit gebeurt op basis van het verzorgingsgebied, de kracht van de lokale winkel en de ruimte in het concurrentieveld. Ook wordt er aan bepaalde assortimenten permanent meer ruimte gegeven. Zo is in Son de laminaat afdeling ruim twee keer zo groot geworden, en ook het sanitair/badmeubel assortiment is flink uitgebreid. Daarnaast zijn in de winkel verschillende digitale tools te vinden: ondere andere configuratoren voor badmeubels, deuren en raam deco. Bij veel producten staan QR-codes waarmee klanten bijvoorbeeld snel online het volledige assortiment kunnen bekijken of zien of een product op voorraad is. Met deze toevoegingen brengt Praxis Son de voordelen van online, zoals een uitgebreid assortiment en inspiratie, samen met de voordelen van de fysieke winkel, zoals hulp van experts, en producten goed kunnen bekijken en direct meenemen. Het komende jaar zullen we het Phygital concept verder doorontwikkelen, bijsturen waar nodig en uitrollen naar meer Praxis-winkels."

Praxis-directeur Corinne Duchenne deed in Hoogeveen het Phygital-concept uitgebreid uit de doeken aan MIX.
 

Afhaalbalie en inspiratiehuis

Na een hectische periode, de winkel ging helemaal op de schop en dat ging niet zonder slag of stoot, is Winkelmanager Thijs Vogels trots op zijn team dat hard heeft gewerkt om een mooi resultaat neer te zetten: “De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling gekregen, de witte stellingen en meubels zorgen voor een open en frisse uitstraling en geven de klant een aangenaam gevoel. Met het indelen van de nieuwe winkel zijn de juiste producten op de beste plekken gezet, met daarbij een logische looproute voor de klant. Ook hebben we een aparte afhaalbalie voor online reserveringen. Hier kan de klant online bestelde producten direct ophalen. Voor inspiratie kunnen klanten voortaan terecht op onze decoratie afdeling. Hier vinden ze producten geïnspireerd op de laatste trends. Ook hebben we een inspiratiehuis waar klanten kunnen zien hoe een bepaald product er in een huis-setting uitziet en met behulp van een configurator bijvoorbeeld hun ideale traprenovatie of maatwerk kast ontwerpen en bestellen. De klant kan dus een geheel nieuwe winkelervaring verwachten die aansluit bij de huidige tijd en wensen van de klant. Het team van Praxis Son kan niet wachten om vol trots onze nieuwe winkel te laten zien!”

Meer lezen over Praxis Phygital?