"Je hebt goed, hebt beter en je hebt Bauhaus." Dat is de nieuwe claim van Bauhaus.

Het is alweer even geleden dat we iets van Bauhaus hoorden. De expansie gaat niet echt hard en ook op promotie-vlak was het even een beetje stilletjes. Maar... dat verandert. Want in een nieuwe commercials toont Bauhaus klanten die zich in de zevende hemel wanen als ze ontdekken hoe waanzinnig het aanbod is. Met de campagne wil Bauhaus terug naar een van de basisproposities van de keten: assortiment.

'Goed Beter Bauhaus'

Je hebt bouwmarkten waar je voor een simpel klusje kunt vinden wat je zoekt. Dat is goed. Je hebt ook bouwmarkten met een groter assortiment. Dat is beter. En dan heb je bouwmarkten waar je altijd alles kunt vinden, voor elk klus. Dát is Bauhaus.

In de commercials lopen klanten argeloos, met hun ogen op een boodschappenlijstje, door de winkel tot hun mond openvalt als ze het enorme aanbod voor zich zien. Onder hemelse klanken verschijnt als uit het niets een vriendelijke Bauhaus medewerkster om de klanten op weg te helpen.

"Nooit meer ergens anders naartoe"

“Alleen maar vertellen dat je heel groot bent en veel keuze biedt, is niet genoeg. In deze campagne maken we onze voordelen voelbaar in de commercial en fotografie: Bij ons vind je écht alles wat je zoekt. Zelfs meer dan dat. Wij hebben zo’n indrukwekkende winkel, dat je nooit meer ergens anders naartoe wilt”, zegt Herwin Oost, algemeen directeur Bauhaus Nederland. “Het is tijd voor een nieuwe standaard in bouwmarkten. Neem geen genoegen met minder, maar ga voor het beste. Dat wauw-effect van Bauhaus willen we overbrengen”.

De commercials worden geplaatst op social media, YouTube en online banners. Print advertenties verschijnen vanaf eind september in de regionale dagbladen en op abri’s en snelwegmasten rond de vier vestigingen. Ook zijn er regionaal radiocommercials en worden de uitingen meegenomen op nl.bauhaus en in de folder