In een interview met MIX geeft KlusWijs-directeur Hans Hortensius aan dat profilering 'alles' is in de DHZ-retail. "Met prijsagressie alleen red je het niet."
KlusWijs-directeur Hans Hortensius heeft een duidelijke mening over de marktbeweging in prijs. “Het gaat in deze markt over profilering. Aan de ene kant van de markt zie ik Hornbach, en aan de andere kant lokaal gewortelde ondernemers met hun vakmanschap bij KlusWijs en Hubo."
"Prijsagressie is helemaal niet zo hard nodig. Daarmee gooien we als branche marge weg"
Hortensius gaat verder: "Als je zo’n profiel niet hebt, krijg je het lastig en ga je het ook met prijs-agressie niet winnen. Prijsagressie is ook helemaal niet zo hard nodig. Als branche gooien we dan marge weg. Kijk bijvoorbeeld naar de prijzen die je online ziet. Bol.com is misschien schreeuwend duur, maar zij slagen er blijkbaar in de producten voor die prijs te verkopen.” KlusWijs voelt de prijsdruk niet zo, maar heeft er wel mee te maken. “En sommige productgroepen zakken wat mij betreft nu echt door het ijs.”
Dit is een fragment uit een uitgebreid interview met KlusWijs-directeur Hans Hortensius. Het complete artikel vind je (binnenkort) in MIX 2023-4.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl