MIX 2023-4 Formules KlusWijs Hans Hortensius_DSC_2763.jpg

KlusWijs-directeur ziet productgroepen door het ijs zakken

In een interview met MIX geeft KlusWijs-directeur Hans Hortensius aan dat profilering 'alles' is in de DHZ-retail. "Met prijsagressie alleen red je het niet."

KlusWijs-directeur Hans Hortensius heeft een duidelijke mening over de marktbeweging in prijs. “Het gaat in deze markt over profilering. Aan de ene kant van de markt zie ik Hornbach, en aan de andere kant lokaal gewortelde ondernemers met hun vakmanschap bij KlusWijs en Hubo."

"Prijsagressie is helemaal niet zo hard nodig. Daarmee gooien we als branche marge weg"

Hortensius gaat verder: "Als je zo’n profiel niet hebt, krijg je het lastig en ga je het ook met prijs-agressie niet winnen. Prijsagressie is ook helemaal niet zo hard nodig. Als branche gooien we dan marge weg. Kijk bijvoorbeeld naar de prijzen die je online ziet. Bol.com is misschien schreeuwend duur, maar zij slagen er blijkbaar in de producten voor die prijs te verkopen.” KlusWijs voelt de prijsdruk niet zo, maar heeft er wel mee te maken. “En sommige productgroepen zakken wat mij betreft nu echt door het ijs.”

Dit is een fragment uit een uitgebreid interview met KlusWijs-directeur Hans Hortensius. Het complete artikel vind je (binnenkort) in MIX 2023-4.

 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee