Consument wil dhz-winkel dichtbij

Consument wil dhz-winkel dichtbij

Gemak is belangrijker dan de prijs in het aankoopproces van de gemiddelde Nederlander. Precies daarom vindt hij het ook zo belangrijk dat er een dhz-winkel in zijn directe omgeving gevestigd is. Dat blijkt uit GfK's consumentenonderzoek.

Hoe belangrijk vind je het dat er een fysieke dhz-winkel in je directe omgeving zit? Dat vroeg GfK aan de Nederlandse consument.

  • 68% vindt dat heel belangrijk
  • 19% staat daar relatief onverschillig tegenover
  • 13% vindt dat helemaal niet belangrijk

En die nabijheid wordt voor veel Nederlanders steeds belangrijker. Zo'n 58% verwacht namelijk dat er over vijf jaar meer dhz-winkels zullen zijn. Slechts 8% geeft aan dat ze dat er in 2020 minder verwachten.

Is dat een teken aan de wand voor de Compact-formats van Praxis Om de Hoek, Gamma Compact, Formido CompactKluswijs Compact, Hornbach Kompakt en Bauhaus Kompakt?

 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee