Interchalet-MAF_9059_0.jpg

Interchalet: van producten naar meters

Met een combinatie van sterke speciaalzaken transformeert Jan Clabbers zijn Interchalet-bouwmarkt tot een Homepark. “Ons verdienmodel is veranderd."

"We maken samen een serie negens met steeds meer plaats voor beleving. Een winkelgebied waar het gezellig vertoeven is.” MIX ziet meters in plaats van producten, vastgoed in plaats van zelf winkelieren. Maar als het moet, slaat Clabbers de concurrentie nog steeds ‘de oren d’r af’.

Uitdagingen genoeg voor Jan Clabbers uit Horst. “Webshops halen we niet meer in. Mijn boerenverstand zegt me dat we die logistiek nooit zelf moeten gaan doen. Je hebt de ere­divisie, de Jupilerleague en wij zouden hooguit een amateurtje worden ondanks onze goede bedoelingen.” Clabbers’ Inter Chalet bouwmarkt is een van de weinige zelfstandige winkels van dat formaat. Ooit voortgekomen uit het bouw­bedrijf van Jan en zijn broers, met hout als kernspecialiteit. Ook qua fysieke winkels voelt Clabbers grote concurrentie. “Binnen een half uur rijden liggen een Bauhaus en een Hornbach in het Duitse Krefeld. Als er hier in de buurt zo’n grote jongen komt, maak ik me zorgen over de markt. Meegaan in de prijzenslag die dan ontstaat, is een doodlopende weg.”

Lees hier het complete artikel over Interchalet.

Zie hier Interchalet op video

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee