Intergamma merkte in 2011 dat de klant aan het veranderen was. Na uitgebreid onderzoek werd de nieuwe strategie bepaald. Intergamma moest omnichannel worden. Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag. Onder de naam Olympus werd een implementatiestrategie opgezet, die door Annemart Tielens werd begeleid.

“Als je alle ingrediënten hebt om naar je nieuwe doel te bewegen, komt de belangrijke vraag: hoe bereiken we dat doel met ons allen? Dat hebben we gestructureerd en zorgvuldig gedaan. En door steeds te laten zien wat je doet en waarom je iets doet, krijg je iedereen mee. Deel je doelen en je successen”, aldus Tielens in haar presentatie tijdens de Nationale DHZ Sessie.

Het bepalen van bereikbare doelen en stappen is daarbij van groot belang, zo zegt Tielens: “Een olifant eet je ook in kleine hapjes. We hebben het traject daarom bewust Olympus genoemd, naar de gelijknamige berg. Stapsgewijs naar de top, gekoppeld aan duidelijke en haalbare deadlines en doelen. Zo kregen we uiteindelijk iedereen mee in het traject.”

Bij het bepalen van de toekomstige doelen liet Intergamma in 2011 een film maken om inzichtelijk te maken welke kant het op zou gaan. Tielens: “Toen hadden we nog geen internetverkoop, dat was echt toekomstmuziek. Een filmpje met een blik in de toekomst. Diezelfde film kunnen we nu gebruiken om de successen te laten zien. Want we hebben internetverkoop. Dat toekomstbeeld dat we destijds schetsten, daar zitten we nu middenin.”