‘De afstand is alleen maar groter geworden’
Arjen Bonsing drukte de branche in het voorjaar van 2014 hard met de neus op de online feiten; de digitale activiteiten van bouwmarkten bleven achter, terwijl klanten steeds meer online gingen shoppen en webwarenhuizen oprukten. Bonsing miste zo’n beetje ieder besef van urgentie. MIX vroeg de omnichannel retailstrateeg naar de stand van zaken in 2020. De bouwmarkten hebben niet stilgezeten, ziet hij, maar de digitale afstand met collegabedrijven in het buitenland is groter geworden, die met andere branches ook en die met de toonaangevende grote e-commerce spelers al helemaal. ‘De verklaring? Een gebrek aan échte concurrentie.’
Wil je dit exclusieve MIX-artikel lezen?
Log dan in op je account. Of maak een (gratis) abonnement aan.
Je kunt een gratis proefabonnement op MIX of MIXpro kiezen.
Met zo'n gratis abonnement krijg je een maand lang toegang tot alle artikelen en achtergrondinformatie op deze website. En als je meteen een jaarabonnement afsluit, krijg je ook nog eens alle komende magazines van MIX thuisgestuurd.
Reacties
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Login of maak gratis een account aan.