Tijdens de Corona-weken groeide het online verkeer op de websites van Gamma en Karwei gigantisch.

Intergamma's Director Digital Anouk Beeren vertelde in MIX al eens over de stroomversnelling binnen Intergamma en nu deed datamanager Ingmar Hensbergen tijdens een webinar van Innovadis ook een boekje open.

"Voor Corona hadden we 3 miljoen bezoekers per week. Tegenwoordig zijn er dat al 5 miljoen." Hensbergen noemt geen online-omzet, maar laat wel zien dat het aantal online bezoekers met 67% steeg en het aantal voorraad-checks met 500%. "Doordat onze winkels beperkt open waren en klanten minder makkelijk de deur uitgingen, vonden ze het belangrijk om zeker te weten dat de spullen die ze nodig hadden, in de winkel op voorraad waren."

Waarmee maar weer eens onderstreept wordt dat artikeldata niet alleen belangrijk zijn voor een goede presentatie in de webshop, maar bijdragen aan het complete proces tijdens de klantreis. "Geen data, geen verkoop. Nergens", zei Hensbergen eerder al in MIX.