TW100-logo(2).png

DHZ groeit door in Twinkle100

Met Gamma, Hornbach en Maxeda in Twinkle's top-100 doet DHZ het dit jaar opnieuw beter op e-commerce-gebied

Bol.com en Coolblue zijn de gedoodverfde nummers 1 en 2 met omzetten van € 2,17 mrd en € 1,113 mrd.

Maar ook DHZ-retail neemt dit jaar nóg serieuzere plekken in.

  • Intergamma vorig jaar op #25 met € 87,53 mln en nu op #21 met € 117,6 mln.
  • Hornbach vorig jaar jaar op #42 met € 50 mln, nu nog steeds op #42 maar wel met € 62 mln.
  • Maxeda-DIY kwam vorig jaar binnen op #61met € 31,6 mln en scoort nu #66 met € 38 mln.

Andere relevante spelers in Twinkle's top-100 zijn:

  • iBood (niet alleen DHZ): in 2020 op #63 met € 30 mln, nu op #57 met € 40 mln
  • HBL Online (Gereedschapcentrum.nl, niet alleen DHZ): in 2020 #75 met € 26 mln en nu #70 met € 35 mln
  • Rorix (Sanitairwinkel.nl): in 2020 #63 met € 30 mln, nu #70 met € 35 mln
  • Tegeldepot (niet alleen DHZ): in 2020 op #95 met € 21 mln en nu #89 met € 31 mln

Noot van MIXonline: In de 2019-jaarcijfers van Intergamma rapporteert de franchisegever van Gamma, Karwei én Gamma België een totale online jaaromzet van € 145 mln. Twinkle baseert zich 'op een eigen opgave van Intergamma over Nederland'.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee