Met het nieuwe Focus-concept geeft Gamma de slag om de professionele klusser en de zzp'er definitief gewonnen.

In het nieuwe Focus-format van Gamma zien we professionele merken als aantrekkingskracht voor de gevorderde klusser niet meer terug.

Gamma-directeur Cora Kleinhout: “In het concurrentieveld waarin we spelen, zagen we dat we het daarmee niet zouden winnen. Onze kracht is juist dat we iedere Nederlander helpen om zijn huis en zijn tuin naar zijn zin en van nu te maken. En dat is zeker ook de gemiddelde klusser en de onervaren klusser. Dus dan heeft het niet zo veel zin om 20% in te vullen met een ‘professionele plus’. Onze grootse winkel is 6.000 vierkante meter. Als we dan prof willen invullen, concurreren we met een Hornbach van 20.000 vierkante meter, dat is een ander concept. We hebben het wel geprobeerd, maar zagen dat dat niet bij ons past. Zeker als je kijkt naar de jongere doelgroep. Die hebben – even generaliseren – twee linkerhanden en een iPhone. Dat is ook de reden dat we zo’n duidelijke combinatie met online opzoeken. Jongeren beginnen hun zoektocht op internet. En we moeten hen op gang helpen, zodat ook zij zeggen ‘ik kan het’.”

Check hier het complete MIX-artikel waarin Cora Kleinhout en Laurens Miedema alle details van Gamma's nieuwe Focus-format uit de doeken doen.