De online omzet na bij Hornbach het afgelopen jaar sterk toe. Om het groeiende aantal online orders te kunnen te kunnen verwerken, nam de bouwmarktketen in Eindhoven een nieuw distributiecentrum in in gebruik.

"Steeds meer klussers bestellen hun materialen online. Zeker als het om grote of zware materialen gaat”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “En vanwege de huidige winkelmaatregelen waarbij nog altijd een maximumaantal klanten per vierkante meter geldt, zien we ook dat veel klussers kiezen voor het gemak van online bestellen. De opening van ons nieuwe distributiecentrum in Eindhoven, dat beheerd wordt door XPO Logistics en een oppervlakte van meer dan 15.000m2 heeft, stond al gepland en we zijn dan ook heel blij dat deze nu versneld op volle kracht draait. Om de huidige logistieke uitdaging het hoofd te bieden zijn ook op dit vlak extra maatregelen genomen. Zodat we door het hele land bestellingen kunnen bezorgen; van plaatmateriaal en cement tot gereedschap, zo snel mogelijk thuis of direct op de bouwplaats.”

In de fysieke bouwmarkten slaat Hornbach de brug met de webshop via de app. Die Hornbach-app kun je gebruiken als selfscanner om met een QR-code zelf af te rekenen. Maar de app is ook gekoppeld aan de webshop, zodat direct online bestellen ook mogelijk is.