Jonge klusconsumenten kennen nauwelijks klusmerken. En onderscheid tussen bouwmarktketens zien ze ook amper. Dat bleek tijdens een gesprek dat Truetalks Bart van de Ven met ze had op het podium van de Nationale DHZ Sessie.

Truetalks Bart van de Ven ging tijdens de Nationale DHZ-Sessie in gesprek met zeven jonge consumenten. Hij sprak met hen over de thema’s klussen in huis en hoe kies je waar en hoe je iets koopt. Wat opviel? Jongeren kennen geen merken en gaan naar een bouwmarkt om bevestiging te zoeken of om gedegen advies te krijgen. Advies vragen ze ook aan mensen in hun omgeving. Projectplannen en checklisten? Als ze die al hebben, zitten ze in hun hoofd en staan ze niet op papier. Ver vooruit plannen, is niet aan de orde. Daar zijn de klussen die ze aanpakken ook naar.

Een uitgebreid verslag van deze TrueTalk lees je in de eerstvolgende editie van MIX.

Op de Nationale DHZ Sessie spraken ook GfK's Berry van Oosterhout, fonQ's Joost Wels, Neuromarketeer Tim Zuidgeest  en Jan van Setten.