Ook het afgelopen jaar maakte Frank Heus zes opzienbarende afleveringen van de WOW-factor voor MIX. We zetten ze op een rijtje.
We spreken Frank Heus begin december over 2024. "Het is een bijzonder jaar geweest. Bij HG hebben we grote stappen gezet en – ook internationaal – goede zaken gedaan." Per 1 januari is het voor Heus tijd om een station verder te gaan en nieuwe uitdagingen te zoeken. "Welke dat gaan zijn, ligt nog helemaal open", zegt hij relaxed. "Er zijn diverse gesprekken gaande, maar ik neem de tijd."
Denk niet dat Heus ondertussen stilzit. Hij is onder andere druk voor Officers World – de business-club in de Office-wereld waar hij bestuurslid van is – en ook met de WOW-factor voor MIX. "Ongelofelijk, hoe inspirerend het is om steeds bijzondere mensen te bevragen over hún WOW-factor."
In de meest recente WOW-factor sprak Heus met Mirjam van der Schild en Simone Toxopeus over hun Girl Power.
Beide dames timmeren aan de weg met BSS Shoes en hun DB safety sneakercollectie. "In 2017 heeft Dyanne Beekman, als uitbreiding op haar werkkledinglijn, samen met schoenenproducent Bata Industrials een gecertificeerde safety sneaker ontworpen. Het uitgangspunt hiervoor was een stijlvolle schoen met betere voetondersteuning in een unisex uitvoering. Op dat moment bestonden er namelijk vrijwel geen geschikte werkschoenen voor dames. De DB.01. safety sneaker is hiervan het resultaat. Inmiddels heeft deze zich in de markt bewezen, zeker qua afname. Wij hebben daarom besloten om dit verder door te ontwikkelen als het gaat om een stijlvolle safety sneaker. Wij zijn ‘ready for the next step’."
Lees de WOW-factor met Mirjam van der Schild en Simone Toxopeus
In het najaar sprak Heus met Robert Jan Pieters. Met de e-bikes van zijn eigen merk Decatt en de OV-fiets mag hij zich haast wel ‘de fietskoning van Nederland’ noemen.
Pieters is al jarenlang zeer actief in de fietsbranche met meerdere winkels in onder andere Beverwijk en Haarlem als Fietspoint. Ook is hij eigenaar en ontwerper van e-bike Decatt. "Ik kreeg erg veel bekendheid in de Covidperiode en had de wind in de rug toen Azie in lockdown ging. Ik ben een rasondernemer en weet wat de fietsliefhebber wil. Ik heb daarom ook mijn eigen fiets Decatt ontworpen. Deze is nu 3 keer als best getest in het Algemeen Dagblad. Ook ben ik producent van de OV fietsen voor de NS."
Lees de WOW-factor met Robert Jan Pieters
EInd van de zomer zocht Frank Heus Mike van de Mortel en Mari van de Ven op om zich onder te dompelen in de wereld van beauty en glamour. Het werd een inspirerende middag in Den Bosch.
Mike besloot na 20 jaar op eigen benen te gaan staan en met Mari een high-end kapsalon te starten met als streven de allerhoogste kwaliteit te leveren. "Dan heb je met Mari meteen de allerbeste in huis. Mari van de Ven is de bekendste make-up artist, hairstylist en kapper van Nederland. Vele bekende Nederlanders mag Mari tot zijn clientèle rekenen. Hij is niet meer weg te denken uit de vaderlandse entertainment-industrie. Daarnaast wordt hij veel gevraagd voor bedrijfsevenementen en workshops."
Lees de WOW-factor met Mike van de Mortel en Mari van de Ven
In het voorjaar van 2024 spral Frank Heus met Mike van der Steen, de man die bedrijven, sporters en events aan elkaar koppelt. Van shorttrack en beachvolleybal tot aan Formule 1.
“Ik geloof enorm in de combinatie sport en het bedrijfsleven. Je kunt als bedrijf sport gebruiken als uithangbord naar je doelgroep en ook je klanten/relaties om je hiermee te onderscheiden ten opzichte van je concurrent(en). Wat mij daarin triggert is elke keer weer een nieuwe partij uit een bepaalde branche te benaderen, daar binnen te komen en het gesprek aan te gaan om uiteindelijk te komen tot een prachtige samenwerking. Waarbij je dan later hoort hoe blij ze zijn en wat het voor hen heeft opgeleverd. Dan overheerst trots en het WOW-gevoel.”
Lees de WOW-factor met Mike van der Steen
Begin van 2024 sprak Frank Heus met John van den Herik. Die adviseert het bedrijf Monta, dat op dit moment fullfillment doet voor 1.800 Nederlandse webshops.
“Monta is een mega succes! Met fulfilment begonnen in 2012 en nu marktleider, meer dan 1200 werknemers en jaarlijks een organische groei van bijna 50% bewerkstelligen. Maar dit alles in een lean & mean bedrijfscultuur waar de mensen altijd centraal staan. Een kleine 10% van de werknemers zijn mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt wat iets zegt over de betrokkenheid van Monta. Bij Monta staan de mensen centraal en d.m.v. gamification worden er spelelementen aangewend om de werknemers positief te ontwikkelen. Werknemers die bijvoorbeeld de meeste orders verwerken kunnen Monta coins winnen die ze in de Monta shop kunnen verzilveren voor leuke uitjes, restaurants etc.”
Lees de WOW-factor met John van den Herik.
Dit keer spreekt hij Jan Valk, de oud-marktkoopman die nu actief is in de watersport en heel veel vrijwilligerswerk doet.
"Na mijn opleiding aan de hotelschool en mijn dienstplicht volgde ik, zoals velen van mijn generatie, het vak op van mijn ouders en werd marktkoopman. Na 24 jaar weer en wind was ik aan iets nieuws toe. Ik kreeg de kans om wasstraten en tankstations neer te zetten in Nederland met veel succes. Na de verkoop hiervan, werd ik gevraagd om bij een watersportbedrijf de vergunning voor een nieuwbouw en de verkoop hiervan op te zetten. Dit is in september 2022 succesvol afgerond. Daarnaast doe ik veel vrijwilligerswerk en help ik mensen die mijn advies kunnen gebruiken. Vanaf september 2022 had ik meer vrije tijd – leek me heerlijk – maar om iedere dag te golfen zag ik niet zitten. Ik vind het ook nog leuk om iets aan de keukentafel te vertellen te hebben en dat miste ik. Ik had voorheen al eens vrijwilligerswerk gedaan bij Humanitas met autistische kinderen wat ik super dankbaar werk vond. Via een advertentie zag ik dat de voedselbank Rotterdam vrijwilligers zocht. Ik heb me verdiept in de voedselbank; wat een mooie stichting is dat. Daar wilde ik graag voor aan de slag. Ik vind het fijn om voor deze stichting mijn kennis en contacten in te zetten. En nu ik mag zeggen dat ik bij deze Voedselbank-familie hoor, word ik alleen maar fanatieker en komt het ondernemerschap weer boven drijven dat ik jaren heb gehad."
Lees hier de WOW-factor met Jan Valk
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl